Dataspill (programvare)

Henvisning i teksten

(Forfatter/Utvikler(e), år)

Eksempel 1: (Nintendo Entertainment Planning & Development, 2017)

Eksempel 2: (Blizzard Entertainment, 2023)

Dersom du nevner ordinær programvare eller mobilapper i teksten din, er det ikke nødvendig å føre dem opp i referanselista.

Eksempel 3: I den forbindelse brukte vi mobilapplikasjonen Duolingo som tilbyr gratis kurs.

 

Merknad: Det er vanskelig å vise til et bestemt sted i spillet. Forsøk å beskrive hvor i spillet du er, så godt det lar seg gjøre.

I litteraturlista

Forfatter/Utvikler(e). (År). Tittel: Undertittel (Versjon) [Programvare]. Utgiver. (eller Hentet dd.måned ååå fra https://url)

Eksempel 1:

Nintendo Entertainment Planning & Development. (2017). Super Mario Odyssey [Programvare]. Nintendo.

Eksempel 2, utvikler og utgiver er samme:

Blizzard Entertainment (2023). World of Warcraft: Battle for Azeroth (Versjon 27355) [Programvare]. Hentet 14. mars 2023 fra https://worldofwarcraft.com/en-us/

EndNote

Legges inn som Computer program

Fyll ut feltene Programmer (dvs firmaet her), Year, Title, Publisher, Version, Type, URL.

Zotero

Legges inn som Programvare

Fyll ut feltene Tittel, Programmerer, Versjon, System (her legger du inn type KI/verktøy), Selskap, URL

Test deg selv!

Du skal nevne tittelen på dataspillet i teksten du skriver. Hvordan gjør du det?
Riktig! Titler på kilder som dataspill, apper og filmer, skal skrives i kursiv. Hvis kilden er en del av en større helhet, som en episode eller et kapittel, skal tittelen stå i anførselstegn.
Prøv en gang til, dette ble ikke helt riktig.